Вища освіта найвищого класу: сфера гостинності та готельно-ресторанний бізнес у Швейцарії

Сир, шоколад, приватні банки, лижні курорти, краєвиди, що захоплюють подих … Як для маленької країни - Швейцарія дуже гарна у багатьох речах. Ще одна чудова перевага у цьому списку - освіта з управління готельно-ресторанним бізнесом. Згідно з останніми рейтингами університетів за предметами (QS World University Rankings), у Швейцарії знаходяться три з чотирьох найкращих світових закладів з управління гостинністю та дозвіллям - а також вісім університетів входять у топ-20. Чому Швейцарія стала такою привабливою країною для отримання освіти світового класу у сфері гостинності? І що ж робить швейцарську модель навчання такою ефективною?

 

Історія розвитку сфери гостинності – швейцарський стиль

 

Застібки-блискавки, застібки на липучках, розчинну каву, а також сучасну індустрію гостинності - було винайдено у Швейцарії. Ця країна вважається «домом готельно-ресторанної справи», оскільки саме тут з усією серйозністю та відповідальністю почали обслуговувати туристів, які лише починали масово з’являтися. У 18 столітті Швейцарія була відзначена як обов'язкове місце для нової хвилі європейських мандрівників, які подорожували по континенту, щоб на власні очі побачити неймовірну природу та дивовижні ландшафти. Швейцарія навіть була серед запропонованих країн для відвідування на перших туристичних відпустках по Європі, створених Томасом Куком у 1858 році. З роками  покращилася якість доріг, поїзди почали привозити в країну більше туристів, що, своєю чергою, спричинило серйозне зростання кількості готелів. До кінця 19 століття Швейцарія міцно закріпилася на позиції головного туристичного напрямку в Європі.

 

Звісно, у ті часи подорожі не були доступними людям з середніми чи низькими доходами, а тому серед мандрівників у своїй більшості зустрічалися представники королівських родин, аристократи та мільйонери. Навіть найвідоміша зірка фільму свого покоління, актор Чарлі Чаплін, обрав Швейцарію для свого заслання, проживаючи чверть століття в Корсіє-сюр-Вевей.

 

  

 

Ці високопоставлені гості, звичайно, вимагали нового рівня досконалості обслуговування, що призвело до кардинальних змін у способі ведення готельно-ресторанної справи. Готельєри повинні були застосовувати інновації, якщо прагнули задовольнити потреби клієнтів та отримати прибуток від інвестицій. Саме так почала з’являтися нова чітка структура та організація управлінських та операційних процесів, яка потребувала притоку фахівців.

 

Освіта в галузі гостинності виникла тут

 

Перші світові готельні школи почали з'являтися у Швейцарії наприкінці 19 століття. У той час типова навчальна програма була зосереджена на управлінні операційною діяльністю - навчанні студентів керуванню рестораном, зустріччю, розміщенням та обслуговуванням гостей та бухгалтерії.

 

Наступний бум туризму (та будівництва готелів) стався у 1960-х роках, оскільки розвиток автомобільних доріг та комерційних авіа- та автобусних рейсів ще більше полегшив подорож за кордон. Попит на  фахівців у сфері гостинності стрімко зростав, тому почали виникати і нові освітні заклади. Серед них, зокрема, у 1962 році з’явився і Glion Institute of Higher Education,  заснований піонером академічних досліджень та туризму  Вальтером Хунцикером та досвідченим готельєром та підприємцем Фредеріком Тіссотом. Обох засновників об’єднало спільне бажання: створити найкращу школу менеджменту індустрії гостинності у світі. Вони відкрили свою готельну школу у грандіозному старому готелі Bellevue, який знаходився на схилі гори, а тому з нього відкривався чудовий краєвид на Монтре. У школі на перший рік було зараховано 15 студентів з п'яти країн - культурне різноманіття серед студентів до сьогодні залишається відмінною ознакою Гліона!

 

  

 

Чому швейцарські університети вважаються найкращими у сфері управління готельним бізнесом?

 

Сьогодні готельних шкіл у Швейцарії чимало, з них - принаймні 25 закладів пропонують програми управління готельним бізнесом. Але лише історія і кількість шкіл не є достатньою підставою для того, аби Швейцарія була настільки відома своєю освітою у готельно-ресторанній галузі. Щоб відповісти на це питання, ми повинні глибше заглянути в методи викладання та традиції швейцарських шкіл управління готельною справою.

 

Такі школи, як Гліон, використовують перевірені швейцарські методи навчання для підготовки хороших менеджерів. Серед них - прикладне навчання, секрет успіху якого полягає в поєднанні практичних курсів з теорією управління та прикладними бізнес-вправами.

 

Швейцарська модель навчання гостинності надає студентам знання “знизу догори”, необхідні для ефективного управління бізнесом. Студенти вивчають особливості кожного відділу та кожної посади, тому вони точно знають, що повинні робити їхні працівники. Цей всебічний метод навчання дозволив швейцарським школам готельного менеджменту завоювати їхню елітну репутацію у світі міжнародної бізнес-освіти.

 

У минулому - швейцарські готельні школи часто пропонували обмежену програму курсів операційного управління готелем (ресторанне обслуговування, зустріч і вітання відвідувачів, догляд за номерами тощо). Але ця структура вже застаріла і більше не використовується. Сучасні швейцарські школи менеджменту та гостинності, такі як Glion, тепер більше наближені до університетської моделі поетапної побудови компетенцій, а тому вони застосовують теорію відповідно до робочих ситуацій.

 

Які унікальні якості та риси здобувають студенти за освітніми напрямами “гостинність”, “туризм” та “управління готелями”?

 

Строгість, акуратність, уважність до деталей, своєчасне обслуговування та розсудливість - все це основні характеристики швейцарців, які з величезним успіхом переносяться на сферу гостинності. Як швейцарська освіта виховує ці навички? Це вносить ще один унікальний компонент освітньої моделі гостинності: отримання досвіду або ж практичне навчання. Студенти здобувають ці навички за допомогою практичних модулів на території кампусу, а також через стажування в різних галузях сфери гостинності в усьому світі.

 

Партнери університетів по галузі пропонують студентам роботу у галузі управління готелем, обслуговування номерів або ж у ресторанній індустрії; але також для практики пропонуються нетрадиційні сфери - управління подіями, спа-центри та оздоровлення, торгівля у люксовому сегменті.

 

  

 

Швейцарська освіта у галузі гостинності керується вихованням наступних принципів:

 

Після закінчення навчання випускники швейцарських вишів можуть застосовувати ці навички на керівних чи управлінських посадах у сфері гостинності, банківської справи, ЗМІ та у будь-якому іншому секторі, де замовник - головний.

 

Якщо ви плануєте стати професіоналом у сфері туризму, готельно-ресторанної справи чи будь-якої іншої галузі гостинності - освітні експерти Student Study готові допомогти з вибором найкращого для Вас університету Швейцарії!

Вступайте з нами!


Залиште заявку або звертайтеся за номером телефону! Фахівці Student Study допоможуть підібрати навчальний заклад та програму, забронювати проживання та підготувати візові документи для успішного початку навчання за кордоном.

Марта Яремко

Експерт з навчання за кордоном

[email protected]

Потрібна порада?

При відправленні повідомлень ви погоджуєтеся обробляти вашу особисту інформацію. Ми забезпечуємо повну конфіденційність.